Wednesday, November 17, 2010

Aidiladha 1431H

Salam Aidiladha buat semua yang beragama Islam serta semua sahabat yang mengenali diri.

  1. Pagi Aidiladha tahun ini, kami hanya beraya di rumah. Mengemas rumah dan membasuh baju adalah rutin utama aku bila ada cuti.
  2. Mesej Aidiladha yang paling aku suka: Pengorbangan Ibrahim patut dicontohi, Ketaatan Ismail wajar diikuti, Kesetiaan Hajar lambang kasih sejati, Salam Aidiladha 1431 Hijri.
  3. Qaisarah aku pakaikan baju kurung. Dia memang suka pakai baju kurung.
  4. Selepas zuhur, kami makan di RasaMas, kemudian membelah-belah hadiah untuk majlis-majlis perkahwinan yang bakal kami hadiri. Musim cuti sekolah akan bermula, maka bermulalah episod melangkah ke alam rumahtangga untuk bakal pengantin baru.
  5. Bulan Disember ini, aku juga bakal mendapat seorang lagi anak saudara.
  6. Tahun lepas, aku juga hanya beraya di rumah.
Aidiladha 1430H = 27 November 2009 (Jumaat)
Aidiladha 1429H = 8 Disember 2008 (Isnin)
Aidiladha 1428H = 20 Disember 2007 (Khamis)
Aidiladha 1427H = 31 Disember 2006 (Ahad)


No comments: