Friday, November 12, 2010

Penuh debaran dan kelucuan

Malam tadi tgk Amazing Race, ETHAN dan KHAIRI dapat tempat ke-3. Mula-mula dah nak dapat tempat kedua. Tapi sesat sikit. Anyway, sbb kemas katil paling cepat kat Hotel Hilton, so,dapat juga hadah dari Hotel Hilton.

"After completing the Chucker challenge, Michelle finally psyches herself to eat the worm and she ends up performing a dance to celebrate her bravery.


Thinking that they are the last, Natasha and Hussein pick Hunter but end up switching to Chucker instead.

Racing towards the pit stop, Ethan and Kharie find someone who will guide them there but are too late as the Richards are the second team to arrive.


But while Ethan and Kharie are team number three, they do win a prize for being the fastest in the bed making challenge, and they get a free upgrade to a Hilton suite the next time they stay at the Hilton.


Claire and Michelle are the fourth, followed by a surprised Hussein and Natasha.


As night falls, Dimple and Sunaina have been summoned to the pit stop for being the last. They have been eliminated from the race".



Ini ada berita yg aku copy and paste pasal mereka berdua sebelum perlumbaan bermula.

2010/09/21

PROGRAM realiti popular, The Amazing Race Asia musim keempat menjanjikan banyak kejutan, sebagaimana musim terdahulu yang tidak henti-henti menghidangkan pelbagai debaran buat penontonnya. Sejak perlumbaan edisi Asia bermula pada 2006, banyak kejutan tak dijangka dapat disaksikan menerusi rancangan ini.

Jika sekiranya musim sebelum ini dianggap antara rancangan paling mencabar dari segi fizikal, apabila peserta dikehendaki melakukan pelbagai cabaran hebat, menggunakan akal dan kekuatan, musim terbaru pula bakal menonjolkan pelbagai insiden melucukan, yang pasti membuatkan peminatnya tergelak sakan melihat gelagat peserta ketika bersaing sesama mereka. Tidak cukup dengan kelucuan ditimbulkan sewaktu menyelesaikan tugasan, sebahagian peserta pula sememangnya mempunyai mulut bertih, manakala personaliti sebahagian lagi benar-benar mencuit hati. Bagi pelayar internet pula, buat kali pertama, perlumbaan ini dihidangkan kepada mereka menerusi talian, seminggu sebelum ia ditayangkan di kaca televisyen. Penonton yang mendaftar di laman sesawang www.axn-asia.com/tara pada 16 September lalu muncul antara penonton pertama di dunia yang menyaksikan babak mendebarkan lagi melucukan, sebagaimana dipaparkan menerusi episod pertamanya.

Manakala mereka yang lebih suka menontonnya di kaca televisyen, perlumbaan musim keempat ini boleh diikuti bermula 23 September, di saluran AXN.


Permainan kali ini sememangnya boleh dianggap kelakar. Paling tidak, begitulah tanggapan Penerbit Eksekutifnya, Michael McKay, yang dilihat menyeka air mata kerana terlalu banyak ketawa, sewaktu menyaksikan rakaman perlumbaan, begitu juga sewaktu beliau terbabit dalam kerja pasca produksi siri ini.

"Manas dan Sahil dari India membuatkan kita ketawa sejak dari awal perlumbaan, manakala Ethan dan Khairie dari Malaysia Malaysia pula sememangnya dua karakter yang kelakar. Begitu juga dengan pasangan Richard dari Filipina yang suka berlawak. Namun Hilda mungkin mencuri perhatian peminat dalam episod pembukaan," katanya.
Drama dan kelucuan pada hakikatnya menjadi inti pati rancangan berkenaan bagi musim ini. Daripada 10 pasangan yang bertanding, wujud peserta yang tidak henti-henti bercakap, beberapa peserta wanita yang gemar berpesta dengan gelagat mereka yang bukan-bukan, kumpulan yang membawa kerusi malas mereka sendiri, serta peserta yang suka menangis tidak kira di mana dan apa juga alasannya.

Peminat akan menyukai mereka atau membenci peserta ini. Namun itulah hakikat yang dapat disaksikan sepanjang perlumbaan terbabit. Namun begitu pada masa yang sama, sudah tentulah ada peserta yang menyertai program ini dengan hasrat untuk menjulang kejuaraan.

The Amazing Race Asia Musim 4 dibawakan kepada peminat oleh Sony Electronics Asia Pacific, Caltex, Axiata Group dan Hilton Hotels & Resorts.

Rujukan: http://eforum1.cari.com.my/news/bh/readmore.php?article=Penuhdebarandankelucuan/Article


No comments: