Sunday, March 13, 2011

Kereta pinjam dan Qaisarah petah

Hari ini kami dah ada kereta. Pinjam dari bapa aku. Suami aku kata, untung kalau abang ada bapa macam ni. Kelakar, En Suami ni. Tapi, kereta bapa aku semuanya second hand car. Dia pun, sebenarnya suruh aku beli second hand car. Satu je kereta yang baru. Van Toyota. Umur van tersebut adalah sama dengan umur adik aku yang ke-7. Masa bapa aku ambil kereta tu kat kedai, malam tu dia dilahirkan. Dah hampir 18 thn. Van itu memang banyak berjasa. Semua barang, boleh angkut. Peti ais, televisyen, almari...segala macam benda, boleh masuk.

Malam tadi, masa kami ambil kereta tu, aku pun kata kat Qaisarah. Qaisarah, meh kita naik kereta atuk. Kereta papa rosak. Tiba-tiba, dia pun kata, pinjam. Aku tersenyum, sbb Qaisarah pun tak tahu erti pinjam. Hai Qaisarah... sekarang dah petah bercakap. Yang kelakar, ada satu hari tu, dia nyanyi dengan riang. tiba-tiba dia kata, suara Qaisarah sedap. kah kah kah...kami suami isteri tergelak besar dengar.



No comments: