Tuesday, January 25, 2011

Qaisarah berbaju kurung

Sudah dua hari berturut-turut, Qaisarah minta untuk dipakaikan baju kurung. Agaknya dia nampak aku nak pergi kerja pakai baju kurung kot. Tapi dia ni memang suka betul pakai baju kurung. Dia akan kata nak baju kain.

Dulu, masa aku mengandungkan Qaisarah memang aku suka pakai baju kurung, atas alasan segan nak pakai baju mengandung, Tapi memang tak beli pun baju mengandung. Aku cuma beli dua helai jubah cantik di Kompleks PKNS, Bangi. Baju seragam aku bila dah masuk bulan ketujuh adalah dua helai jubah PKNS Bangi, sehelai jubah seluar, dan sehelai baju kurung khas untuk mengandung yg dipinjamkan oleh dari mak cik. Empat helai baju ini aku akan tukar2. Malas nak beli, sbb fikir bukannya nak mengandung setiap tahun pun. Fesyen2 pun berubah. Sekarang ni macam2 fesyen baju mengandung di pasaran. Sebelum umur kandungan 7 bulan mmg aku pakai baju kurung. Sbb baju kurung aku semua besar2. Agaknya sbb tu Qaisarah suka betul pakai baju kurung.


No comments: