Sunday, October 3, 2010

Makan-makan aidilfitri

Semalam, saya memasak untuk dijamu kepada tetamu sempena aidilfitri. Memang tidak menjemput ramai orang. Bukan apa, masa raya merata-rata open house. Saya tak buat open house, cuma menjemput rakan/ kenalan yang jarang hadir ke rumah dan juga jiran tetangga dan kebanyakan yang saya jemput tidak pernah ke rumah saya. Bagi yang tidak dijemput hadir, silalah datang ke rumah saya bila-bila anda ada kelapangan. Raya aidiladha atau pada masa perayaan lain juga boleh hadir ke rumah saya.


Menu makan2 aidilfitri kat rumah saya:

Nasi - Nasi tomato, sayur acar nenas dgn ayam masak merah
Spaagetti - Kuih sos daging cincang
Roti Jala - Menu suamiku tercinta, En Farisan
Cocktail buah-buahan
Air sarsi sejuk

Paling saya seronok, adalah tetamu saya yang merupakan rakan setaman. Dulu kami sekelas dari Tingkatan 1 hingga 3. Baru tahun ini, kami tahu yang kami rupanya duduk setaman. Itu pun. sbb bulan Jun lepas adiknya kawin dan bapanya meletakkan kad jemputan ke semua deretan rumah yg berhampiran. Yelah, zaman sekolah dulu dia di Shah Alam dan aku di Serdang. Yang best...dia angkut semua adik-beradik dia dtg...makan ramai-ramai. Memang meriah.

Nota: Gambar tidak dapat dirakamkan disebabkan kerosakan teknikal.


No comments: