Saturday, September 18, 2010

Aidilfitri 1431H

Ini adalah dua buah hamper aidilfitri untuk ibubapa serta keluarga serta keluarga mak mentua. Setiap tahun aku memang suka balut hamper untuk mereka. Senang nak bagi dan nampak ekslusif dan kemas.



Malam aidilfitri kira-kira pukul 10.30 mlm bertolak ke rumah mentua. Tiba di rumah mentua dlm 2.00 pg.

1 Syawal:
Pagi aidilfitri, bersiap2 utk beraya2. Makan nasi minyak, masakan mak mentua. Tengah ambil2 gambar yg tak seberapa, Qaisarah rosakkan kamera. Lensa kamera tidak boleh ditutup. Ptg berhari raya ke rumah Fakhrul-Nadia. Ini adalah beberapa keping gambar yang sempat di'snap' sebelum tiba2 lensa kamera tersekat. Gambar mama takde sebab mama tukang ambil gambar.





Ini pula gambar Qaisarah melayan tetamu2 kecik sebelum mandi dan pakai baju raya.


2 Syawal: sekadar berehat di rumah mentua. membuat nota pengajaran dan soalan peperiksaan.

3 Syawal: menziarahi rumah atuk nenek yg jaraknya lebih kurang 30km dari rumah mentua aku. Anggaran perjalanan 30-40 minit perjalanan.

4 Syawal: aku berpuasa. Malam berhari raya ke rumah sepupu mak mentua.

5 Syawal: pulang ke rumah. Bertolak dari rumah mentua dr pukul 2.00ptg dan tiba di rumah lebih kurang 6.45 ptg. Berhenti sekadar solat asar.

6 Syawal: berehat di rumah.

7 Syawal: cuti sempena hari penubuhan Malaysia. Jadi, aku ambil kesempatan menjemput keluarga dan saudara terdekat datang ke rumah untuk berhari raya.

8 Syawal: mula bekerja.

9 Syawal: berhari raya di sekitar bangi-kajang. Ke rumah sahabat suami sempena menyambut hari lahir anaknya, rumah pengasuh yang pernah menjaga aku semasa kecil dan rumah makcik.

Ini gambar yang kami ambil sebelum pergi berhari raya. Lokasi di rumah kami. Gambar dan dinding belakang background di cat oleh suami tercinta, En Farisan. (Terima kasih kerana cat rumah, walaupun tahun ni cuma cat pintu rumah). Yelah, sbb gambar mama tak de. Ikutkan hati nak je ambil gambar kat studio.





10 Syawal: berehat di rumah dan membuat nota pengajaran.

Setelah aku godek2 tel suami aku, rupanya ada beberapa keping gambar yg kami ambil di pagi syawal, selepas kamera aku tidak berfungsi.

Ini gambar kami bertiga di pagi raya. Rasanya muka Qaisarah yg paling menonjol.


No comments: