Sunday, August 22, 2010

Membeli-belah baju raya

Tahun ni beraya tak tempah baju. Ready made baju kat pasaran dah makin banyak dan cantik-cantik. Harga pun lebih murah bila dibandingkan dengan kos tempahan.

Suami aku kata, dia tak nak beli baju. Nak pakai baju melayu 2 tahun lepas katanya. Warna gold baju ni. Sebab baju tu harga RM200. Sayang tak pakai selalu katanya. Bukannya takde murah. sbb saiz yang susah nak cari.

Jadi semalam, aku pun ke satu kedai kat Salak Tinggi. Ada iklan sampai kat rumah aku kedai baju ni. So, aku pun ingat nak beli baju meroon gold. Tup! tup suami aku berkenan baju hijau saiz XXL. Harga pun ok RM60 je sepasang. So, dia terus ambil dan aku pun ubah fikiran untuk beli baju hijau. Qaisarah aku beli baju kurung hijau kuning.

Bila sampai rumah, suami aku cuba tak selesa baju yang dia beli tu. Tu lah tadi tak nak cuba. Dengan keyakinan tinggi je ambik baju tu.

Jadi, ptg td kami cari baju melayu kat Nilai pula. Mula2 tgk baju semua harga dlm RM100-RM150 sepasang. last2 dapat juga RM80 warna hijau. tapi stok tahun lepas punya. Tak pe, janji ada baru baru. Tersangkut bila baju Qaisarah sepasang lagi. Ikut hati, aku nak beli sepasang lagi baju untuk aku. Tapi, lepas raya, aku gerenti baju2 tu akan turun harga.


No comments: