Friday, April 23, 2010

Warna dan Hari

Dalam 3 minggu lepas, aku ada berbual dengan seorang rakan sejawatan yang duduk di sebelah aku pada masa bengkel. Kebetulan pada hari itu, hari selasa. Ada dalam empat orang yang memakai baju berwarna ungu.Tiba-tiba, aku pun kata, yang aku pakai baju ikut minggu, minggu ni warna ungu. Itu pun sebab ada seorang kawan yang pakai baju ikut warna dalam seminggu. Dia kata senang nak padan dengan gelang, keronsang dan sebagainya. Tak payah fikir nak pakai warna apa. Kawan sebelah aku kata, dia pakai baju ikut hari. Hari selasa pink atau ungu. Sebab setiap hari aura berbeza. Aku pun, teringat yang memang pernah terbaca dalam terapi aura, pasal pemakaian baju dan hari. Hari ini aku teringat nak cari semula pasal warna dan hari. Ini ada blog yang cerita pasal warna dan hari yang aku rasa boleh kita kongsi bersama. Aku rasa minggu depan nak praktikkan pakai baju ikut hari dan warna pula lah. Baru ada aura. Ini pun senang tak payah fikir nak pakai baju warna apa. Dan tak rasa bosan dengan satu warna dalam seminggu.

ISNIN- Putih
SELASA - Pink / Ungu
RABU - Biru
KHAMIS - Kuning / Oren
JUMAAT - Hijau
SABTU - Merah
AHAD - Hitam