Tuesday, April 21, 2009

Mengurut

Sebenarnya aku berjanji dengan tukang urut hari jumaat lepas. Memang dah apply cuti. Tapi tiba-tiba berubah jadual, isnin pula. Kebetulan memang aku stand by cuti pada hari isnin. Sebab hendak jaga Qaisarah. Suami dah cuti 2 hari. Kesian mak. Rumah dilanda banjir.

Memang seronok badan dapat diurut. Tukang urut kata badan aku banyak angin, urat pun keras-keras. Yelah masa bersalin tak mengurut dengan ekslusif.

Kakak tukang urut, cadangkan aku urut selama 3 hari lagi. Aku fikir, walaupun sekali dia urut RM150 (kos di KL) bukan di Nilai, tapi tak pelah untuk kebaikan aku juga. Tapi bersyukur, sbb kakak tukang urut tu kata, tak berapa serius. Tapi memang kalau lepas bersalin tak urut satu badan akan sengal-sengal 5-6 bulan berikutnya. Tapi aku...???? dekat 10 bulan...

Yang lawak, kakak tukang urut, mengurut aku sambil terkejar2 dengan Qaisarah. Qaisarah main-main sebelah aku, sambil aku diurut-urut.


No comments: