Thursday, April 16, 2009

Episod Banjir 2

Semalam, aku tiba di rumah mak, lebih kurang pukul 7 pm. Air sudah sampai betul2 depan pintu masuk ke rumah. Tapi belum lagi melepasi tembok batu melangkah masuk ke dalam rumah.

Badan Qaisarah hangat sedikit. Entah mungkin kepenatan tidak cukup tidur.

Selepas isyak, ramai yang sudah mengalihkan kereta ke perumahan baru di sebelah kampung.

15 April - 8.45 pm: Elektrik di kampung telah dipadamkan oleh TNB.

Alhamdulillah aku sudah sedia dengan membeli lilin petang tadi.

Tidur malam bagaikan tidak lena. Kepanasan terasa bahangnya. Badan Qaisarah panas. Entah macam2 bercampur agaknya. Nyamuk + Tiada kipas + Kepanasan


Pagi tadi, air semakin naik. Aku terpaksa meredah air. Air sudah masuk ke dalam rumah.

Masa bersarapan tadi bersama seorang rakan, aku berkata yang rumah mak aku banjir. Rumah kami dulu sebelum pindah kerap juga banjir. Lalu dia berkata... kalau banjir selalu, murah rezeki. Dalam hati aku, isk betul ke..??? ke musibah ??? Kali ini, kali pertama banjir masuk ke rumah. Desas-desus mengatakan yang ban pasir untuk menghalang air di Sungai Langat berhampiran telah dicuri orang dan dijual. Ish ish.. sikap manusia yang rakus dan tamak pada keuntungan.

Suami aku bercuti hari ini, berkorban untuk jaga Qaisarah.

Gambar Episod Banjir




No comments: