Friday, April 4, 2008

Ah! Leganya rasa hari ini...

Hari ini, aku telah membentangkan seminar result di fakulti. Memang aku akui, malam tadi tak lena tidur. Hampir setiap jam dan setiap minit aku terjaga... Yelah, ada beberapa 'slide' lagi yg aku tak tengok dan nak tambah. Pukul 4.30 pg aku bangun menyiapkan segala2nya.

Tiba giliran untuk aku membentangkan seminar, pendrive aku tak dapat recognize kat komputer bilik kuliah tu. Nasib aku tahu puncanya...mmg pendrive jenama X ni kdg2 tak dapat detect kat sesetgh2 komputer. Kalau nak detect jugak kena install software lah pulak. Last2 pergilah juga save ke pendrive lain dari pc. Nasib baik dah buka pc pagi2 sebelum present. Tak de lah panik sgt bila dah tahu punca. Tapi kesianlah Fitri, sbb kena mintak pertolongan dia dtg ke biotech... Maklumlah sekarang ni malas nak bawa kereta ke fakulti, nak jalan kaki boleh. Tapi lambatlah pulak nanti. Takut org yg present dah habis, tinggal tunggu giliran kita je... Sorry lah Fitri... Kalau ada Anas, mmg Anas akan jd mangsa... Tapi nasib baik Anas dah bla awal2. Roommate Anas pulak jd mangsa tak pasal2.

Yg leganya, semua subjek2 wajib masa buat PhD ni dah selesai. So, bolehlah tumpukan sepenuhnya kepada labwork and penulisan tesis... Mudah2an dipermudahkan segalanya... Malam ni rasa nak tidur dgn lena, esok boleh plan kerja tesis pulak... entah aku terasa lega sekali hari ini... Tapi part yg rasa beban sepjg buat PhD ni, time kena ambik QE (Qualified Exam)... Itu yg paling stress, siap bangun pukul 2 pg, baca macam2 masa hari nak oral QE tu... Ada dua session pulak written and oral. Written tak stress sgt, part oral tu, ada pula lecturer dr committe lain yg menilai oral kita tu. Part tu yg tak boleh thn tu... So far, alhamdulillah semuanya dah selesai....

3 comments:

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the GPS, I hope you enjoy. The address is http://gps-brasil.blogspot.com. A hug.

Anonymous said...

best ek bila da dekat2 nk smpi ke garisan penamat ni..mudah2an saki baki study ko ni akan depermudahkan Allah..ko doakn utk aku yg masih jauh ni ek...

farah

fareesha79 said...

Farah,
semakin nak habis, semakin aku rasa malas...