Wednesday, April 9, 2008

Bateri hp baru

Orang lain sibuk beli handphone baru. Aku pulak baru je beli bateri hp baru, sekejap tadi. Entahlah kenapa liat sgt nak beli hp baru. Banyak lagi benda yg aku rasa nak memerlukan duit. Setakat bateri baru aku boleh beli ni berharga RM25. Nasib baik ada lg model bateri hp NOKIA 3310 ni. Aku beli hp ni sudah lebih kurang 6 thn yg lalu. Tak silap awal tahun 2002. Semuanya still ok, cuma aku pernah hantar servis sekali dalam tahun 2004 disebabkan screen hp "sekejap hidup, sekejap padam". Pernah juga masuk air disebabkan terlupa keluarkan dari "cool box" kat makmal. Idea ku, bukak semua komponen bateri, masukkan dalam oven kat makmal. Heeeeeheeeeeee. So far, berjaya jugak eksperimen aku mengeringkan hp yg masuk air.



2 comments:

Anonymous said...

huda..aku ckp ni jgn marah tau..aku rasa org2 jawa mmg camtu kot..hubby aku pun mcmtu..liat tul nk tukar hp..blh pakai sampai ikat2 dgn getah..igt kt sini hp murah dia tak de la kedekut nk tukar hp baru..rupanya tak jg..sekali beli dia akn pakai smpi hancur..org2 jawa ni penjimat le aku rasa..

farah

fareesha79 said...

aku tak marah pun, tapi lawaklah ko ni farah boleh kata org jawa ni penjimat. aku rasa ikut org kot. heheeeeeeeeee... aku punya hp pun sebenarnya, aku dah ikat dgn getah kat dlm screen dia. sbb kdg2 mati sendiri, bila aku ikat getah, samapi sekarang ok...