Sunday, March 9, 2014

Madu campur lemon

Baru2 ini ada seorang kawan mengajar aku buat air madu campur lemon. Aku cuba kat rumah. Memang sgt sedap. Lagi2 kalau amdu tu madu tualang. Tak pasal2 suami kata ada menu air baru kat rumah.

Kawan kata boleh turunkan kolesterol dan ubat sakit tekak. Yang aku perasan mmg tekak aku ni kurang dah sakit. Mudah2an semakin pulih dengan izin Allah.

Lantas pagi ini aku cari di web2 yg menceritakan khasiat madu dgn lemon. Antaranya kata:
1) Boleh buat masker - tapi yang ini jgn campur dgn air.
2) Menurunkan berat badan
3) Melancarkan sistem pencernaan
4) Mencegah batu karang
5) Melegakan sakit tekak
6) Mencegah kanser usus


Resepi aku:

1) Madu, kalau madu tualang memang sedap
2) Perahkan lemon
3) Masukkan air biasa (jgn air suam)

Nak sedap letak sikit air sejuk...Cuba, jgn tak cuba.  hahahah


Wa Allahu 'Alam

4 comments:

Unknown said...

madam.. nape kite x boleh gune air suam??

Unknown said...

di darussyifa, kami gunakan rawatan sakit tekak atau batuk. madu dititiskan dengan limau nipis dan dibacakan ayat ruqyah. alhamdulillah dgn izin allah mujarab

fareesha79 said...

Kalau guna air suam, banyak vitamin akan musnah, terutama vitamin B dan C.

fareesha79 said...

terima kasih atas perkongsian itu Rushdunk