Monday, January 16, 2012

Minggu memeriksa segala kerja pelajar

Minggu peperiksaan memang sgt sibuk memeriksa segala kerja pelajar. Dengan kerja kursus, tutorial dan amali. Paling pening bila tengok jawapan kertas peperiksaan pelajar. Macam-macam tulisan dan jawapan.

Pengalaman aku periksa kertas peperiksaan pelajar, yang nak tergelak:
  1. Ada pelajar yang siap tulis doa utk pemeriksa.... cth: Ya Allah, lembutkanlah hati pemeriksa kertas aku ni, utk bg aku A". (Kalau tak tahu jawap, jgnlah tulis merapu mcm ni, usaha dulu, baru doa dan tawakal. Kalau nak doa pun, dlm hati pun cukuplah, ta perlu tulis).
  2. Ada juga tulis nama aku Prof. Dlm hati aku, ini nak perli ke? Ke aku ada gaya Prof? Atau doakan aku cepat dpt Prof. Macam tak logik je.
  3. Paling popular...bila tak tahu jawap, salin balik soalan, atau ambil ayat2 soalan kat depan cantum2. Nak bg penuh lah tu muka surat. Tak payahlah, buat habis dakwat pen je... Kalau tak tahu jawapan, kosongkan je.
Macam-macam perangai pelajar sekarang ni.

No comments: