Saturday, September 17, 2011

Selamat Pengantin Baru Zaihawa-Achwan

16 September kami telah ke Puncak Alam Shah Alam, meraikan kawan sebilik aku semasa di PMKP kawin. Pertama kali ke Puncak Alam, hujan selebat-lebatnya. Member aku Cemah pun ada buat rumah terbuka tapi kami tak sempat datang.


Majlis persandingan adalah pada 17 September. Tapi aku tak dapat hadir sebab mak aku buat kenduri akikah beserta jamuan raya. Tapi 16 September cuti Hari Malaysia, suami aku pun tak kerja, jadi kami ke Puncak Alam. Hari pernikahan mmg 16 September.


Pengalaman pertama ke Puncak Alam, mmg terasa jauh perjalanan. Hujan selebat2nya bila sampai di Shah Alam. Tiba-tiba bila nak masuk ke lorong jalan rumah pengantin, kereta kami terhenti. Air yang menakung di jalan mungkin telah masuk ke enjin. Kami hanya menanti di tepi jalan kawasan perumahan Puncak Alam, Setengah jam kemudian, ada seorang pelajar UiTM datang membantu. Syukur Alhamdulillah. Kami pun bawa kereta ke bengkel berhampiran dan kereta diperiksa. Syukur hanya plug sahaja yang terbakar. Kos hanya RM35. Sampai rumah Zaiha dalam 6.15 ptg, dan majlis pernikahan sudah pun selesai. Tapi makan tetap makan. Yang kelakar, dua tiga hari lepas tu, jiran kata nampak kami dengan kereta rosak di tepi jalan, sbb dia pun ada ke puncak alam, tapi dia dari arah bertentangan. Memang tak de rezeki dia nak menolong kami. Yang penting, syukur semua selamat.


Ini adalah Zaiha selepas jadi isteri orang. Memang berseri.

Dr Zaihawa yang berseri.


Dr Zaihawa, dengan Qaisarah. Dulu dia sambut Qaisarah masa lahir 10 Julai 2008.


Pelamin pengantin di hari persandingan. Dah basah sikit kena hujan. Tapi memang cantik. zaiha kata dia design sendiri. Memang ada kelas.


Selamat melayari bahtera rumahtangga.

Ini dengan Zaiha masa thn 2006, melawat nenek kat Purtajaya. Belum jadi MO lagi. Sangat kurus.


No comments: