Friday, March 4, 2011

Qaisarah berwuduk

Qaisarah ada satu sikap yang mesti dia buat sebelum tidur. Sebelum tidur dia mesti hendak basahkan badan dia, basuh muka, basuh kaki. Aku rasa sbb dia ini, mungkin rasa panas dan tak selesa nak tidur. Walhal, dalam bilik ada penghawa dingin. Lama-kelamaan aku pun, basuhkan tgn dan kaki dia ikut tertib seperti berwuduk. Sebelum ini, aku cuma kata ambil air sembahyang. Dua hari lepas, aku pun kata, jom lah kita berwuduk. Tiba-tiba, semalam, masa aku dah baring2 nak tidur...dia pun kata, papa... sarah nak wuduk. Terkejut aku. Terus melekat perkataan wuduk dlm ingatan dia. Aku memang jenis malas nak layan2 dia sgt. Letih. Jd aku pun kata, sarah masuk je lah bilik air berwuduk. Nasib baik, papa sarah suka layan. Tp, aku tak tahu lah kalau dgn papa, ikut tertib wuduk tak...



No comments: