Wednesday, February 2, 2011

David Teoh bagi Bonus RM 4.5 juta

Baru-baru ini, aku ada menonton CAM (cerita artis malaysia) dekat ASTRO edidi David Teoh. Bila tengok rentetan cerita davih Teoh, dia ni memang bermula dgn kegagalan. Filem pertama dia SYUKUR 21 pada thn 2000. Aku pun ada tgk cerita itu. Masa tu, mmg ramai kata filem itu banyak mengarut. Tapi apa yg David kata, kegagalan filem itu mungkin disebabkan oleh, rakyat Malaysia pada masa itu, belum boleh terima teknologi canggih lagi. Aku rasa pandangan dia, serba sedikit ada kebenarannya. Tengok sekarang cerita cicakman. Banyak jua tak logik tp meletup2. Zaman pada masa cicakman diterbitkan sudah berubah.

Nazri dr kump Raihan kata, David tak kesal erti kegagalan. Ya, aku setuju. Rasa 5 filem pertama dia gagal. Tapi dr kegagalan, dia banyak belajar. Dari kegagalan, muncul kejayaan.

Hari ini, dalam suratkhabar, terpampang David bagi bonus kepada kepada pelakon dan kakitangan MIG yang menjayakan filem-filem terbitan MIG.

Yang menarik, bila dia kata:
"Setiap rezeki yang saya dapat, saya harus kongsi bersama mereka yang menjayakannya, lebih banyak yang saya kongsi, maka, lebih banyak rezeki yang akan saya perolehi pada masa depan".

David banyak belajar tentang konsep dlm Islam dan masyarakat Melayu sebenarnya. Tapi bukan ke konsep ini semua telah diajar dlm semua agama. Mungkin satu hari sinar NUR akan bercahaya dlm dirinya.



No comments: