Friday, July 3, 2009

Nikmat kesihatan

Lepas makan satu produk ni, badan aku rasa semakin sihat. Sebelum ni, urut dah, makan jamu dah, makan pil tradisional dah, bekam dah... tapi rasa lendir dalam badan rasa masih ada. Makan seminggu, rasa macam nak demam, tapi yang rasa lega, kahak aku banyak keluar. Pagi-pagi dah terbatuk-batuk. Sampai tekak perit.

Sebelum ini, aku ada pergi klinik kesihatan periksa darah. Semuanya, normal. In fact, komposisi hemoglobin aku mencapai 13 (ntah unit apa tak pasti). Masa mengandung turun sampai 10. Komposisi darah putih dan merah, tekanan darah semua normal. Manalah tahu, menyusukan anak, hemoglobin boleh turun ke paras tidak normal.

Lepas bekam rasa ok, tapi bila masuk minggu ke-2, aku rasa balik lendir2 dan kahak2 dalam badan aku yang membuatkan aku rasa tak selesa. Alhamdulillah, semuanya itu dari Allah juga. Bersyukur aku pada Ilahi. Kdg2 kita manusia lupa akan nikmat kesihatan yang Allah berikan. Nikmat kejayaan, kekayaan dan lain-lain, kita selalu bernazar dan sujud syukur. Ya Allah! Berikan aku kesihatan yang baik untuk aku mudah beribadah kepadamu. Semua kerja yang aku lakukan adalah untuk ibadah kepada mu.



No comments: