Sunday, December 28, 2008

Jalan-jalan

Hujung tahun, orang sibuk jalan shopping ada SALE sana sini. Aku sebenarnya jarang ambil tahu pasal SALE. Tapi semalam, aku sekeluarga jalan-jalan kat Jusco cari baju Qaisarah. Baju bayi dan kanak-kanak memang cantik-cantik terutamanya baju untuk bayi perempuan. Seingat aku, kalau pergi membeli-belah, aku mesti nak belikan Qaisarah baju. Kalau tak sepasang baju pun, aku akan belikan untuknya sepasang stokin. Anak perempuan memang banyak baju untuk melaram. Stokin untuk Qaisarah dihiasi dengan yang reben yang cantik-cantik. Baju Qaisarah pun banyak warna merah jambu.

Baju untuk suami, nasib ada saiz. Yang seronoknya, suami aku tertinggal dompet di rumah. Al-maklumlah sebelum pergi aku ada kata, belilah baju banyak-banyak. Asyik baju yang sama saja untuk kerja. Nanti aku belanjalah sepasang sebab gaji dia belum masuk lagi. Aku pula ada bonus akhir tahun. Niat di hati memang nak belanja suami sehelai baju. Dompet tertinggal di rumah bukannya sengaja. Jadi akulah yang belanja semua. Nasib baik polis tak tahan di tengah jalan tengok lesen memandu. Minta ampun tuan polis semua, tak disengajakan.


No comments: