Wednesday, September 17, 2008

Cuti Nuzul Quran

Seawal pagi, aku bangun menyiapkan juadah untuk bersahur. Hari ini, cuti umum nuzul Quran. Semalam seorang pelajar Sudan yang satu makmal dengan aku kata, sebenarnya 17 Ramadan ini yang pasti adalah terjadinya Perang Badar. Bukannya Nuzul Quran. Dalam al-quran Allah berfirman Al-quran itu diturunkan pada malam lailatul qadar. Dan sebenarnya kita tidak pasti bila lailatul qadar itu.

Selepas solat subuh, lelapkan mata seketika. Suamiku bekerja hari ini. Jadi aku dgn Qaisarah saja berdua di rumah. Sejurus selepas suamiku keluar menuju ke pejabat, aku terus buka komputer. Biasanya Qaisarah akan tidur lama di waktu pagi. Kadang2 pukul 1.00 pm baru terjaga. Jadi aku pun mengambil peluang ini menyiapkan kerja2 yang patut diselesaikan.


No comments: