Sunday, September 14, 2008

Macam amazing race......

Tahun ini kami suami isteri bercadang untuk membeli baju raya siap. Bukan apa, aku sibuk dengan pelbagai tugasan dan juga baru lepas melahirkan zuriat yang comel. Jadi, semalam kami telah mengambil keputusan untuk membeli-belah membuat persiapan berhari raya.

Jam menunjukkan pukul 1.30pm, suamiku belum pulang lagi. "Aik! apasal lambat sangat betulkan kereta ni?" Hatiku berkata. Aku sudah menyiapkan diri sendiri dan juga Qaisarah. Pukul 1.45pm baru suamiku tiba. "Apasal lambat sgt, bang?" Lantas suamiku menjawab "Ramai orang servis kereta tadi."

Aku dengan pantasnya menyiapkan diri dan bersolat. Kami sampai di tempat yang dituju hampir 3.30pm. Bayangkan kami hanya ada masa lebih kurang 2 jam sahaja untuk mencari keperluan berhari raya. Sampai di rumah mmg tepat pada waktu azan maghrib, waktu berbuka. Dan aku merasakan memang mcm amazing race. Tapi yang membuat aku tergelak seketika... sebelum memmbeli-belah tadi boleh suami kata.... "alah kita shopping ni, shopping org dah kawin... jalan cepat2, cari mana yang patut. Bukannya shopping org bercinta, jalan selangkah-selangkah... masuk semua kedai...." memang cepat betullah kami berjalan.

No comments: