Tuesday, December 18, 2007

Mimpi atau Realiti

Betul ke bunyi tel tgh malam ni. Jam di hand phone menunjukkan lebih kurang pukul 01:34 pagi. Isk..betul! bunyi hand phone. Bunyi yang kedengaran datangnya dari hphone suami ku. Aku teringat seketika sekitar Mac 2006, bunyi telefon kedengaran di waktu2 begini. Adik ipar ku menelefon mengatakan abah mentua ku ketika itu dimasukkan ke hospital kerana sesak nafas. Sejurus selepas itu, selepas subuh kami bergegas ke kg dan melawat abah di hospital. Abah ketika itu sudah tidak sedarkan diri. Dua hari selepas itu, abah telah kembali ke Rahmatullah...semoga dicucuri rahmat.

Setelah ku amati, panggilan tadi...rupa2nya suamiku telah mendapat panggilan dari seorang kawan. Panggilan dibuat dari Switzerland. Laaaaaa! kawan lama rupanya, sejak di bangku sekolah rendah semasa sama2 menetap di Singapura. Rupanya mereka dipertemukan di www.facebook.com Memang teknologi kini, impian pasti menjadi realiti.... Lega rasanya....ingat ada panggilan kecemasan. Di Switzerland pukul 6.30 ptg. Patutla.....

2 comments:

NoRMaTSuE said...

aku pon kalo dpt tepon tgh2 mlm rasa nak gugur jantung dibuatnyer

fareesha79 said...

tu lah, aku mcm terfikir, sapelah tel malam2 ni... teringat aku peristiwa ayah mentua aku meninggal