Monday, July 30, 2007

Rezeki datang menggolek...



Petang td, selepas selesai semua kerja yg aku lakukan, aku bercadang utk ke bank dan pej pos. Aku telah mengepos beberapa keping sampul surat yg berisi borang pertandingan 'saya anak merdeka' anjuran Petronas.... Semua tontotan iklan Petronas memang menarik dan mengasyikkan...byk adegan yg memberi pengajaran dan moral kepada umum....

Selesai sudah ke pej pos... Teringat aku tentang hutang kek yg abah tempah minggu lepas yg belum dibayar... setibanya aku di depan kedai kek itu, tuan punya kedai baru sahaja sampai dari destinasi yg telah dituju... Mereka menjemput aku masuk sebentar ke dalam.... dan tiba2... dia memberiku sekilo 'kek coklat moist' yg beberapa lepas aku idamkan... seingat aku, beberapa yg lepas aku ada memberitahu kepada suamiku tentang kek ini yg aku telah tempah utk majlis pertunangan dan perkahwinan kami 2 thn yg lepas.... mmg sedap tp, suamiku sendiri tak merasa... lumrah la... tuan punya barang, biasanya tak dapat merasa... akhirnya,syukur alhamdulillah... rezeki dtg depan mata... bila suamiku merasa kek ini, ternyata...mmg sedap rasanya... dia terkesima sebentar dgn keenakan rasa kek coklat moist tu...terima kasih pd yg memberi... semoga rezeki yg memberi akan melimpah ruah dari Ilahi.

No comments: