Tuesday, March 20, 2012

Program Retreat ke Sarawak 12-15 Feb 2012 (Bhgn 1- Hari Pertama)

Sudah sebulan berlalu. Baru nak cerita pasal trip ke Sarawak. baru ada sedikit masa yang terluang, dan gambar2 pun baru je di masukkan ke dalam komputer.

Trip ini selama 4 hari dari 12-15 Februari 2012.

12/2/2012:
Bertolak dari LCTT sampai lapangan terbang Kuching dlm pukul 9pg. Qaisarah sepanjang naik kapal terbang tidur. Sekejap je sedar.

Kemudian melawat ke pasar Santok utk bersarapan. Kat sana cuma beli key chain utk bawa balik Semenanjung sebelum melawat ke Kilang Kek Lapis Dayang Salhah.

Ini adalah antara kek lapis yang boleh kami rasa. Ramai juga artis yang dah sampai kat sini. Dato' Siti Nurhaliza pun dah sampai.


Ini pula, pelajar yang cuba utk buat kek lapis. Masa ini pekerja kilang sedang buat kilang kek lapis keju. Memang sukar sikit prosedur buat kek keju ni. Agak cerewet.

Tghari kami check in di Hotel Fata. Dalam pukul 2 ptg, kami ke Matang Wildlife Centre.




Masa ni Qaisarah dah mula sakit kaki. Kaki dia bengkak2 dan kudis. Tak tahu lah kenapa. Jadi kami hanya sekadar duduk dibangku pintu masuk, dan tgk pemandangan sekeliling sambil berbual2 dengan seorang pekerja di situ.

Melihat kawasan sekeliling. Dalam ini ada taman buaya dan orang hutan. Dalam 45 minit kami melepak2, Qaisarah pun rasa ok, dan kami masuk ke dlm satu bilik pameran yang ada awet2 binatang dan kayu2 dlm hutan ni.


Malamnya, kami hanya berehat di hotel, utk program keesokan harinya.

No comments: