Monday, April 5, 2010

Angka 19

Minggu lepas masa rakam waktu untuk pulang, aku ada ternampak salinan fotostat buku The Miracle of Quran. Ditinggal atau tertinggal atas mesin perakam waktu itu ,aku kurang pasti. Tapi tertarik dengan isi dan aku fikir takut dilangkah oleh orang (sebab kandungan ada ayat Quran) aku membaca dan membawa pulang untuk dibaca (sebab dah lewat petang). Aku fikir mesti pelajar yang buat aktiviti di situ sengaja tinggalkan. Sebab terlampau banyak kertas aku tengok. Apa yang menarik rupanya dalam Quran tu banyak tersirat dengan angka 19. Ini ada beberapa blog yang boleh dikongsi penulisannya.

Kod Universal dalam Al-Quran.
Rahsia nombor 19.
Mukjizat angka dalam Al-Quran.
Rahsia elemen besi dalam Al-Quran.
Fakta kimia dalam Al-Quran.

Al-Quran mengira kelajuan cahaya.
Keajaiban angka dalam Al-Quran.


Wallahu 'alam





No comments: